Van Kuching naar Penang

10 augustus 2015 - Penang George Town, Maleisië

9 augustus , 7:00 uur.... Taxi staat klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Gisteravond online ingecheckt bij Air Asia, op t vliegveld kunnen we boardingpassen en bagage labels printen bij een losse terminal ( veel makkelijker kunnen ze echt niet maken).

Tickets Kuching-Kul

Na 1,5 uur vliegen landen we op KLIA2, auto ophalen die we vooraf gereserveerd hebben en gaan ........

We rijden naar Cameron Highlands, daar hebben we niet echt een programma, we kijken wel wat het ons brengt. Na een kleine 4 uur rijden met lunch in het AC van Maleisië ( een ruimte met 8-10 standjes die vers eten klaarmaken en ruimte voor 200 mensen) arriveren we op 2 km hoogte......Brrrrrr, dit moet de enige plek zijn in Maleisië waar ze in de standjes/winkeltjes jassen en mutsen verkopen, 20 graden, ze zijn hier ook niets gewend .

Je verwacht bijna warme chocolade melk en jagerthee, maar we krijgen "steamboat"........ Een soort fondue, met kolen, stoom en kokende bouillon, hierin laat je  ( in principe vegetarisch) eten gaar worden/ blancheren. Het tentje zit overvol met maleisiers, dus wij wurmen ons naar binnen. Aan tafel!!!

Steamboat Cameron Highlands

De volgende ochtend pikken we wat lokale broodjes mee uit een winkeltje en gaan we de toerist uithangen. Heel Cameron Highlands ( althans...t deel dat wij zien)  staat vol met thee en aardbeien, inclusief alle souvenirs. Sleutelhangers, kussentje, actie figuren......maar goed dat de kids vakantie geld hebben gekregen.

The big Red Strawberry

Op weg maar benden een hapje eten en dan op weg naar Penang ( nog 3 uur rijden)

Juist tijdens een autorit voelen wij ons op vakantie, je rijdt mee met de lokale bevolking, we stoppen op de dezelfde parkeer plaatsten,  zien de standjes naast de weg, en eten hetzelfde  als iedereen. De kids vermaken zich prima in de auto en ervaren op deze manier ook het land Zoals het is. Om een uur of 5 arriveren we bij het Fastbook Hostel, waar we 1 kamer hebben met daarin 3 stapelbedden. Het wordt weer gezellig vanacht

Fastbook Hostel

1. Peter en gonny:
    10 augustus 2015
    Geef mij zo'n "stoombootje". Ziet er super lekker uit.
    Al die marktjes zijn ook niet verkeerd trouwens.
    Prachtige reis, maar zijn jullie niet aan wat rust toe?
  2. Marc:
    11 augustus 2015
    Wij zijn zeer uitgerust, morgen dagje eiland hoppen, waterval duiken en strandliggen...... Allemaal zeer rustgevend