Perhentian Islands, dag 1

13 augustus 2015 - Perhentian Islands, Maleisië

13 aug, vandaag een reisdag richting de Perhentian Islands. Vanaf Langkawi vliegen we eerst terug naar Kuala lumpur, daar stappen we over en vliegen we naar Kota  Bharu. Daar worden we opgewacht door een taxibusje om ons naar de yetti richting het eiland te brengen.

Aankomst Kota Bharu Airport

Er is nog even paniek als we onze vlucht van kuala lumpur naar Kora Bharu nergens terug kunnen vinden, geen uitdraai, geen digitaal ticket .niks.......bij Malindo air..........uiteindelijk bleken we Air Asia re hebben geboekt. Verder 2 relaxte vluchten en een taxirit waar de hele familie door heen is geslapen (helaas mogen er geen "slaap foto's gepubliceerd worden).

Dan op weg naar de yetti, veel schreeuwende mannen, ronkende motoren, allemaal willen  ze dat je bij hen in de boot stapt........maar wij hebben reeds geboekt en betaald en wachten netjes op ons mannetje☺️.

Uiteindelijk komt de juiste speedboot aanvaren, instappen, gewicht juist verdelen en gas op de banaan. Volgens Finn en Nils net zo leuk als een achtbaan. Wij zijn vooral gefocust op het vasthouden van Finn en de bagage. Na 30 minuten stuiteren over de golfen bereiken we een eerste eiland, dat van ons ligt er net naast.

Jetty aan boord

Eerlijk gezegd  is de eerste indruk niet wat we er van verwachten. We komen binnen in een eetzaal waar de bbq walm zich heeft verzameld bij het plafond en ieder tafeltje bezet is. Na inchecken lopen we het strand af, maar ieder restaurantje zit vol, nergens is plek om aan te schuiven.........dit zijn we nog niet tegen gekomen in Maleisië. Uiteindelijk een tafeltje gebonden , qua eten is ook dit vanavond het diepte punt..........ach......morgen kan het alleen maar better worden....we vallen vermoeid en verhit  met z'n 5-en in slaap, 2 2 persoonsbedden en 1 matras op de grond...gelukkig belooft het uitzicht wel veel moois .....welterusten

Uitzicht vanaf strand na aankomst

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter en gonny:
    16 augustus 2015
    " drink met de billen bloot, melk uit de cocosnoot"
    Zo moet het ongeveer voelen, stel ik me voor!
    En maar goed, dat jullie dol zijn op achtbanen!! Maar spannend en avontuurlijk is het !
  2. Marc:
    17 augustus 2015
    Gelukkig kwam dat gevoel dubbel en dwars naar boven op dag 2 & 3. Het is daar nu hoogseizoen en dat merk je het meest op de plekken waar iedereen zich asn het begin en einde van de dag verzamelt.
    Wij vonden dat we heel vroeg waren gaan boeken, maar voor hier was dat al 5 maanden te laat