Kapas, bounty in herhaling

17 augustus 2015 - Kuala Terengganu, Maleisië

17 aug.

Vandaag laten we ons door de taxichauffeur van gisteren naar Marang brengen. De boot staat op het punt te vetrekken, dus dat past weer allemaal precies. om 10:35 zitten we aan boord van een wat tragere en grotere boot dan we tot nu gewend waren, maar ach........ook nu zijn we in 25 minuten op de plek van bestemming: Kapas. Oorspronkelijk was dit een eiland waar we een aantal dagen wilden verblijven, maar in April was alles hier al vol geboekt. In tegenstelling tot de Perhentians betekent dat hier niet een grote massa, er zijn maar 2 resorts op het kleine eilandje.

Kapas IslandSiëstaKapas Island

We stappen dus uit op een bijna verlaten strand en hebben de gehele dag het idee dat we alleen op de wereld zijn, op wat voorbij lopende toeristen na :). Deze keer zorgen we dat we onder een boom gaan liggen, we hangen er wat T-shirts en snorkels in.... zo deze boom is van ons!! Tijd voor ( wederom) een dagje chillen en snorkelen ( helaas wel 2x terug gelopen met de duikbrillen, deze liepen vol met water). We gaan pas met de allerlaatste boot ( 17:30) terug. Gelukkig maar, want tussen 3 en 4 uur zien we een behoorlijk onweer losbarsten boven het vaste land, wij hebben er alleen maar een verkoelend briesje van :). Om 16:30 lopen we terug naar de bewoonde wereld, waar we ons trakteren op heerlijke fruit shakes en diverse hapjes ( deze worden aan tafel gebracht door ......een Nederlander, die kom je ook overal tegen).

Wifi

Bijna stipt om half zes komt de boot om het hoekje van de klip varen en wiegend en schommelend op de ( best wel) grote golven varen we weer terug. Uiteraard staat er een taxi te wachten in de hoop een vrachtje te scoren..........inkoppertje dus!

Onze taxi terug naar mainland